SnbSnowBoard
SnbSnowBoard
!!DV!!
 
•Snowboard men•
 
Elmlet
 
Riderek kpei
 
A Ht Kpe
 
Szavazs2
Melyik a kedvenc snowboardozsi stlusod, kategrid ?

Freestyle / Jump
Freeride / Backcountry
Freecarve / Alpine / Race
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Te Vagy a
Induls: 2006-03-03
 
Versenyzs

Ebben a fejezetben megtudhatunk nhny fontos versenytechnikai elemet, foglalkozunk a versenyszmok ismertetsvel, a versenyhelyzetet elemezzk pszicholgiai szempontbl s megtudjuk milyen feledatok vrnak rnk a verseny eltt s, hogy mi az a formaidozts.

Versenytechnika

A versenytechnika rsznl inkbb az alpesi szmokra trek ki. Mieltt rszekre bontannk, azt felttlenul tudni kell, hogy van egy gynevezett modelltechnika. Ez, egy idelis biomechanikai tulajdonsgokkal rendelkezo mozgs. A modelltechnika lnyege, hogy vgrehejtani nem lehet, csak minnl inkbb megkzelteni. A snowboard rvid mltja miatt, ez a technika mg meglehetosen kiforratlan s egy-egy nagy versenyzo egyni stlusa erosen befolysolja. Termszetesen minden versenyzonek van egy szemlyisgi jegyekkel elltott egyni technikja. Az egyni technika kiuzse a versenyzobol s a modelltechnikhoz val csknys ragaszkods nagy hibnak szmt. Erre j plda, hogy egymst kveto vekben teljesen ms technikval versenyzok kerlnek a dobog legmagasabb fokra.
Az albbiakban felsorolok nhny alpesi versenyzsheh elengedhetetlen tudnivalt.

  1. A start: mindkt alpesi versenyszmnl egy kzzel megmarkolhat indt llvnybl trtnik. Az rismulesiklsnl a sajt ritmusunkban indulhatunk, viszont parallel slalomban az ajt kicsapdsra kell rajtolnunk. Ezrt clszeru az edzseken hang s vizulis jelre trtno rajtgyakorlatokat vgezni. A raltols sebessge az elso 15-25 mteren meghatrozza a sebessgnket. Ez azt jelenti, hogy 3 Km/rs kezdosebessg klnbsg, a 20-dik mterre 2-3 mter elonyt is jelenthet. A test sebessge a rajt utols pillanatban, kt sszetevotol fgg:
  2. A test gyorstsi tjnak hossztl. Ezt gy nvelhetjk, ha az elokszto rszben jl htra engedjk magunkat s a hzs szakasza utn mg tovbb gyorstjuk a testet a tols fzisban.
  3. A msik sszetevo a testel kzlt gyorst ero. Ez dntoen a szles htizom, a kis s nagy rombuszizom s a csukjs izom erejtol fgg. Ezrt alpesi versenyzornl ezeknek az izmoknak az edzsre is fordtsunk figyelmet.
  4. Az ramvonalas sikls: fontossga inkbb az rismulesiklsban jelentkezik. Versenyzok minden esetben hasznljk az erre a clra gyrtott, testhez simul lesiklruht. A telestmny akr 1%-a mlik rajta, ami egy 60 msodperces plyn 0,6 msodpercet jelent. Ezenkvul a technikailag knnyu szakaszoknl (rajt utn, tsiklsok, befut) figyeljnk a kz test eltt sszezrt ramvonalas tartsra.
  5. A mly slyponti helyzet: az sszes versenyszmnl fontos. Minnl alacsonyabban van a tmegkzppontunk, annl kisebb a tmegkzppont s a deszka tvolsga (ez a t.kzppont erokarja) s gy kisebb a testnk deszkra gyakorolt forgatnyomatka. Egyszerubben mondva stabilabbak lesznk.
    Fontos megemlteni, hogy gyakran a mly slyponti helyzet elrshez sokan csak felsotestbol dolnek elore s gy rzik, hogy mlyen vannak. Ezt elkerlve inkbb a cspo sllyesztsre figyeljnk, s a felso test inkbb fggleges legyen. A hajltott lb sokkal hamarabb elfrad s statikailag is gyengbb, de ettol fggetlenl a j teljestmnyhez elengedhetetlen a szilte guggol tarts.
  6. A terephullmok: nagyban fkezhetnek minket. A cl az, hogy a slypontunk minnl kisebb kitrssel haladjon tovbb. Hogyan is rhetjk el ezt?
  7. Az elkszto szakaszban nyjtsuk a trdnket ezzel emelve a slypontunkat (a kar sztns fellendtse is ezt a clt szolglja)
  8. A bukkan felnk aso rszn a trdnk folyamatos hajltsval sllyesszk a slypontunkat.
  9. A hullm teteln legyen a legmlyebben a slypontunk. Ezt a trd s a cspo hajltsval rhetjk el. A kar sztns mlytartsba val lendtse is szksges.
  10. Ha nem emelkedtnk el a talajtl akkor a bukkan tloldaln nyjtsuk a ttdnket s nyomjuk a deszkt a talajhoz. Ezt ?pumplsnak? nevezik.
  11. Ha elemelkedtnk, akkor csak a biztonsgos talajrarkezsre koncentrljunk s folytassuk a menetet.
  12. Az l terhelse: is dnto jelentosggel br. Itt a tehermentestsnl megismert mrleget hvjuk megint segtsgul. Ha rugrunk egy mrlegre akkor az egy pillanatig a testslyunk tobbszrst is mutathatja. Egy magas tehermentestssel vgrehajtott kanyarnl ugyangy negvan az a pillanat amikor nagy terhels kerl a deszka lre. Neknk ezt a pillanatot kihasznlva kell kivitelezni a fordult. Ha ez a mozdulat dinamikus, akkor 0,1 msodpercig akr 300-400 Kg is terhelheti a kantnit, ha viszont ez 0,3-0,4 msodpercre nylik akkor a maxinlis rtk csupn 100-150 Kg lesz.
  13. a deszka dntse: egyszeru feladatnak tunik, de amg egy nemzetkzi versenyzo deszkja s a talaj ltal bezrt szg 70-80 fok, addig egy magyar lversenyzonl csak 50-60 fok ez az adat. A deszka dnts azrt fontos, mert minnl meredekebben ll a deszka a hban ( inkbb jgen ) annl jobban kapaszkodik az oldalirny sodrodssal szemben. A nagyon bednttt lap kisebb vibrciit is nehz korriglni, a nagyobb kitrsek, pattogsok pedig biztos hibhoz vezetnek. Ezrt a versenyzonek a tudst felmrve kell megtlnie, hogy mekkort rdemes mg kockztatni (dnteni a lapot) s mi az ami a biztos kiesshez vezet.
  14. Az utols mtereken: is szzadmsodperceket lehet nyerni. Fontos, hogy ramvonalasan tartsuk a testnket s felesleges kanyart mr ne vgezznk. Az utol mterekre a nagyobb sebessget, az elozo kanyarok sorn kell sszegyujteni.

A versenyszmok

Ebben a fejezetben nem szeretnk kitrni a verseny- s versenyrendezs szraz adataira, mert az a szervezok dolga, hogy a szablyoknak megfelelo versenyt rendezzenek. Tovbb az adatok gyakran vltoznak s gy lehet, hogy flrevezetoek lennnek. Inkbb csak egy ttekintst szeretnnk nyjtani azoknak, akiket rdekel a snowboard, de mindig eltvednek az angol kifejezsek, a magyar nevek s a rvidtsek birodalmban. Akkor lssunk is hozz a versenyszmok rvid ismertetshez.

  • slalom (SL)

A versenyszm magyar neve mulesikls. Az alpin stlusnak ez a legtechniksabb s legltvnyosabb ga. Az elmlt vekben divatba jtt az gynevezett Parallel slalom, aminek a lnyege, hogy kt azonos plyt tuznek ki egyms mellett a szervezok s itt a versenyzok nem az rval hanem egymssal kzdenek meg. Hogyan is nz ki valjban ez az egsz? A versenyzoket kt, egyszerre mukdo startkapu indtja tjra majd 20-30 kapu megkerlse utn berkeznek a clba, ahol fotocella rgzti az idejket. Eloszr a selejtezo futamokat bonyoltjk le ahonnan a legjobb 32 jut tovbb. Itt mindenki megkzd a neki jutott prral s gy lesz a 32-bol 16 majd 8 s vgl 4. Az elodntobe teht 4-en vannak, az innen kikerlo kt vesztes a 3. helyrt kzd a msik kt versenyzo pedig a dntobe jtsza ki, hogy ki legyen a kupa.

  • giant slalom (GS)

Mondhatod rismulesiklsnak is. A gyorsasg a veszly s a borotvalen val tncols jellemzi az alpin stlusnak ezt az gt. A versenyplyn sok hossz s szles kanyart tallsz, ezeket az oldalra dolo plyarszek s a vltozatos terephullmok teszik vltozatoss. Itt a snowboardosok egyesvel indulnak a kt futamban s az elrt idoket sszeadjk, ami alapjn meghatrozzk a vgso sorrendet. Ebben a versenyszmban nagyon fontos a j waxols s a precz lezs, mivel itt gyorsan kell a snowboardnak cssznia de ugyanakkor a jeges kanyarokban a kantninak kell megtartania a versenyzot.

  • halfpipe (HP)

Fordthatod sz szerint magyarra: flcso.
Idelis esetben egy gynyru geometriai forma a hba vgva, krlbell 12 mter szles, 3 mter mly s 80 mter hossz. Sokszor persze az idojrs kzbeszl s vagy teljesen jgg van fagyva, vagy olvadt hksbl kell sszetkolni az oldalfalait, de ezek semmit sem vesznek le a flcsoben vgrehajtott akrobatikus elemek szpsgbol. A vgso sorrendet a brk ltal adott pontok alapjn hatrozzk meg. Tudni kell mg errol a versenyszmrl, hogy a szabadstlust a flcso kpviselte az Olimpin.

  • straight jump (SJ)

Magyar neve mg nincsen, de gy kpzeld el ezt a versenyszmot, hogy egy futamban csak egyszer ugranak de akar tnyleg hatalmasat. Azok az emberek indulnak itt, akik nagyon jl tudjk kontrollni a mozdulataikat, a levegoben eltlttt vgtelennek tuno msodpercek alatt. Ha egy ugrs kzben megijedsz s sszezsugorodsz, hogy minl kevsb fjjon az ess akkor, inkbb vlaszd ms terlett a snowboardozsnak. A verseny megrendezshez legegyszerubb egy j adottsg plyarszt keresni.
Hogy milyen is legyen? Eloszr is kell egy nekifut rsz ahol sebessget tudsz gyujteni majd egy elugr ahol fontos, hogy szp lassan emeljen el, s ha mind ez ksz van mr csak a lerkezonek kell a helyn lennie. A versenyen brk figyelik az ugrst amit magassg, vltozatossg, lerkezs s az ugrs nehzsge szerint pontoznak. Az gy kapott pontok alapjn lehet bekerlni a kzpdntobe, onnan pedig a hrmas dntobe, ahol mg hrom ugrst kell bemutatni, hogy kiderljn ki a legjobb az indulk kzl.

  • boarder cross (BX)

Egy szval ezt is nehz lefordtani, de taln az akadlyplya j fordts lenne.
Taln a legrdekesebb ebben a versenyszmban, hogy az alpinosok s a freestyleosok egy plyn mrhetik ssze a tudsukat. Tallhatunk a plyn bukkankat, dnttt kanyarokat, vizes rkot, szuktoket s nhol mg alagutat is. Az sem elhanyagolhat ltvnyossg, hogy egyszerre 4-6 snowboardos indul s mr az elso kanyarnl megindul a test-test elleni kzdelem. Kpzeld el milyen rzs az amikor az elso helyen msz a cl fel s elhibzol egy akadlyt s az egsz mezony elhz melletted mint egy gyorsvonat. De azrt ne mindig a bors oldalt nzzk a dolgoknak, elofordulhat az is, hogy utols helyen kullogsz amikor ell trtnik egy csoportos ess, te meg jssz htulrl s a felkszld haverjaidat lazn tugratva elsoknt rsz a clba. Hogyan is zajlik le a verseny? Az indulkat csoportokba osztjk ahonnan mindig a legjobb ketto jut tovbb. Ha a tovbbjutottak mg mindig futamokat kpeznek akkor annyi futamot rendeznek, amg a kiesok szma miatt lecskken a ltszm egy dnto futamra, ahol a legjobb ngy versenyzonek mr te is drukkolhatsz a gyozelemrt (persze csak ha te is kiestl).

A versenyhelyzet elemzse

A verseny legfobb problmja, hogy a vele jr pszichs terhelsre s a terhelshez val alkalmazkodsra nem lehet a versenyzot ugyanolyan hatkonysggal felkszteni, mint az edzsen alkalmazott fizikai terhelsre. Mr vannak pszicholgiai mdszerek (autogn trning) amelyek a pszichs felkszlst segtik, de ezek hatkonysga mg nem tisztzott.
Ahoz, hogy megrtsk mirt olyan nehz a megnvekedett stresszt elviselni s az adott szituciban az edzsteljestmnynl mg tbbet kihozni a versenyzobol a kvetkezo tnyezoket kell, hogy megvizsgljuk.

Bizonytalansg

Minden versenyt jellemez valamilyen fok bizonytalansg, amely szksgszeruen feszltsget teremt. A bizonytalansgot fokozhatja, ha a versenyzo elozo edzsnek a terjedelme s intenzitsa nem rte el a felkszls szksges szintjt. Ilyenkor hinyzik a versenyzobol a jl vgzett munka tudata. Fontos tnyezo az is, hogy milyen eslye van a versenyzonek s, hogy mekkora a tt. A rajtlz rajtaptiba val tcsapst foleg nagy versenyeken figyelhetjk meg.

Vrakozsi feszltsg

A versenyhelyzet elemzsnl figyelemmel kell lennnk arra az idotartamra, ami a rajt eltti vagy az egyes futamok kztti vrakozssal telik el. Knnyen belthatjuk, hogy a trelemnek, a kudarc tursnek magas ignybevtelt jelenti ez az idoszak. Ekkor a kzponti idegrendszer bersge tbbszr fel s leszkik, mindez hatalmas pszichikus terhelst jelent. ppen ezrt javasolt az edzsek alkalmval ttversenyeket rendezni s gyelni arra, hogy ezek idobeosztsa igazodjk a nagy versenyekhez. A vrakozsi feszltsget csak akkor cskkenthetjk, ha a versenyzo ezt az idoszakot rtelmes mdon tlti el. Egybknt a versennyel val lland foglalkozs kedvezotlen pszichikai llapotot, teltodst, szorongst vlt ki s cskkenti a versenykszsget.

Szerepls

Minden verseny szerepls is egyben, s tudjuk, hogy bizonyos szemlyisgvonsokkal rendelkezo versenyzok szmra a szerepls, a kzppontban lavs pozitv, mig msok szmra negatv, egyenesen knos lmnyt okoz. Vannak versenyzok akik szeretnek versenyezni. Ez nem azt jelenti, hogy ok nem szoronganak, sot rdekes mdon a szorongsi jegyek szma is nluk a legmagasabb. Ok azonban szvesen llnak az rdeklods kzppontjban.

Versenyhelyzethez val alkalmazkods

A Versenyhelyzethez val alkalmazkods egyni sznezetu. Vannak azonban kzs jegyek s stratgik, amelyek lersa tpusbasorolst tesz lehetov. Ezek a kvetkezok:

  • magabiztos
  • visszahzd
  • srlkeny
  • szomatizl

kedvezotlen rajt eltti llapotra utal viselkedst figyelhetnk meg az utbbiaknl, mert gyenge eronltrol panaszkodnak s panaszaikat konkrt testi tnetekkel tmasztjk al. ltalban az immunrendszer gyenge pontjt tmadja meg a pszichikai egyensly felbomlsa. Az edzoknek figyelnik kell, hogy ne a "szerencstlen vletlen" rovsra rjk a verseny eltt fellpo vagy kijul fjdalmakat.

Egyes versenyzok sikereket rhetnek el pl.: kabalatrgyuk szorongatsval, vagy apr szertartsokat hajtanak vgre. Arra azonban figyeljnk ,hogy ne tudatostsuk a versenyzoben azt, hogy o rajtlzas tpus. Ehelyett tereljk el a figyelmt, adjuk meg pontosan a versenyzo felkszlsnen feladatait. Erre remek megolds lehet pldul a deszka felksztse (waxols, lezs) ami megfeleloen le tudja ktni a versenyzo figyelmt.

Rajtllapot elemzse

A rajt eltti llapotban a vegetatv idegrendszer tlslya figyelheto meg, a kvetkezo jellemzokkel:

  • pulzusszm emelkedse
  • vltozsok az anyagcserben
  • megnvekedett oxignigny
  • pszichsen a figyelemszpontosts a versenyre.

ltalban mrheto 20-40 pulzustbblet, egy veszlyes ugrs eltt akr 160-170 ts/perces rtk is mrheto.
Az egyes versenyzok klnbzokppen reaglnak a rajtnl fellpo klso-belso ingerekre. A klso ingerek kzl kiemelhetjk a kvetkezoket:

  • az ellenfl
  • a nzok szma, sszettele, kzelsge
  • a mdia jelenlte
  • idojrs
  • napszak
  • a sportszer megszokottsga vagy megszokatlansga

A belso ingerek is nagyon vltozatosak:

  • flelem a balsikerto
  • versenyzsbol add fjdalomrzs
  • hsg, szomjusgrzs -technikai bizonytalansg
  • hosszabb kihagysbl adod bizonytalansg

A rajthelyzetre val reaglsnak hrom alapveto fajtjt klnbztetjk meg:

  • Rajtkszsg: amelyet enyhe izgalom, vrakozsi feszltsg, nvekvo trelmetlensg, fokozott figyelem-sszpontosts jellemez.
  • Rajtlz: amelyet tlzott izgalom, idegessg, a hangulat hullmzsai, sztszrtsg s dhs akars jellemez.
  • Rajtaptia: amelyet bnt, gtl folyamatok okoznak.

Rajtkszsg Rajtlz

 
Rajtkszsg
Rajtlz
Rajtaptia
Fiziolgiai jellemzok normlis lefolys erosen irradilt izgalom, akut vegetatv tlltds, jelentos pulzusszm emelkeds, vgtagremegs, gyengesgrzs az als vgtagokban lustasg, teljesen fradt mozgs, hnys, eros hnyinger
Pszichikai jellemzok enyhe izgalom, vidm, nyugtalan vrakozs, optimlis koncentrci, nuralom a fellpsben, az ero rzse, rzi az izmait idegessg, ellenorizetlen cselekvsek, tlsgosan a szurkolkra figyels, feledkenysg, sztszrtsg, bizonytalan fellps, megalapozatlan elfoglaltsg, tevs-vevs apatikus flelem, lehangoltsg, lustasg, noszogatni kell, menekvsi vgy, fradtsg, kptelen bemelegteni
Magatarts a versenyen a versenyen tudja hozni magt s az elore eltervezett taktikt, uralja a helyzetet, a rendelkezsre ll eroket sszeruen hasznlja fel zavart a tevkenysg, sz nlkli kockztats s kzdelem, igazolja magt, elveszti az elore kituztt clt, ido eltt kifrad, erosen grcss, merev nem tud kzdeni, akaratgyenge, kedvetlen, elgedetlen nmagval, msokban vagy msban keresi a hibt

A rajtlz cskkentsnek vannak lehetosgei, br ebben a krdsben mindenkire jl hat mdszert nem lehet adni. A tapasztalt versenyzo nmaga is meg tudja tallni a rajtlz megelozsnek, illetve megszntetsnek mdjait. Mgis milyen tancsokat adhatunk a versenyzoknek?
Mindennek az alapja a megfelelo edzs s felkszls. A tervszeruen eloksztett edzseken a versenyzo megfeleloen szerepel s gy megszilrdul az nbizalma, s kedvezoen alakul az nmagval szembeni teljestmnyelvrs.
J figyelemelterels lehet a verseny elotti mozgs, bemelegts. Hasonlan kedvezo hats lehet a verseny eltti gyrs, nemcsak azrt, mert a masszzs cskkenti az izomfeszlst s ezzel az idegfeszltsget is oldja, hanem azrt is, mert a sportol gy rzi, hogy foglalkoznak vele s j kezekben van.
A legdntobb hatst a versenyzore azonban az edzo szuggesztv intzkedsei teszik. Az edzo hatrozottsga, szaktudsa, biztos fellpse, tjkozottsga hat a leginkbb a versenyzo rzelmeire.

Versenyelokszletek s formaidozts

A j versenyelokszletek a sportformt optimlisra emelik, vagy a mr megszerzett formt stabilizljk. Ilyen llapotban a versenyzo elrheti vagy esetleg tlszrnyalhatja az eddigi legjobb teljestmnyt.
Az elokszletek egyik fo clja, hogy a sportol felkszljn az adott versenyen vrhat sajtos krlmnyekre. me nhny ezek kzl:

  • ismernnk kell ellenfeleink tudsszintjt
  • az esennyen vrhat versenyszmok sorrendjt az edzsen is figyelembe kell venni
  • felttlenl gyakorolni kell a versenyhelyzetben val rajtolst
  • a vrhat terepadottsgokat is figyelembe kell venni a tervezsnl
  • jszakai versenyre mi is kivilgtott plyn kszljnk s a bioritmust is gy alaktsuk
  • a tli sportoknl kiemelkedoen fontos tnyezo az idojrs kiszmthatatlansga, ezrt vltozatos viszonyokban folytassunk edzseket

A verseny eltti felkszlsnl felttlenl figyelembe kell venni, hogy a mikrociklusok harmadik, nyolcadik napjn a teljestmny a mlypontjra esik vissza s ezrt a terhelst cskkenteni kell. Ha tehetjk, akkor ezekre a napokra semmikppen se tervezznk versenyt.
Ha hosszabb idoszak ll a rendelkezsnkre, hogy egy adott verseny helysznn trningezznk akkor vegyk figyelembe a kvetkezoket:

  • az idoszak elejn az edzsterhels rje el a maximumot
  • az utols napokban mr ne legyenek nagy terjedelmu versenyek
  • az intenzits maradhat kzel maximlis
  • ebben az idoszakban mr ne legyenek ellenorzo versenyek

Formaidozts

A formaidozts feladata, hogy elosegtse a sportol edzettsgnek megfelelo teljestmnyt. Fontos felhvni a figyelmet, hogy a formadoztsben csak a nhny ved edzoi tapasztalat s az edzo-versenyzo kapcsalat vezethet eredmnyre. Erre nincsen semmifle biztos irnyelv, hanem mindenkinek a sajt redndszert kell kiptenije. Hangslyozni kell, hogy a verseny eltti formaidoztsi peridus nem hozhat alapveto vltozsokat a sportol edzettsgben. A formaidoztsnl a kedvezo felttelek megteremtse s a kedvezotlenek kikszblse a cl. Lssuk, melyek ezek a flttelek:

  • motorikus tnyezok
    • ero
    • gyorsasg
    • hajlkonysg
    • mozgskoordinci
  • pszichikai tnyezok
    • egyni bnsmd
    • versenyzo ismeret
    • relaxcis, izolcis s nszuggeszcis eljrsok
    • edzo-versenyzo kapcsolata
  • lettani tnyezo
    • terhels ritmusa
    • trendi, alvsi s pihensi elorsok rendszere
    • masszzs
    • menstrucis ciklus (esetleges szablyozsa gygyszerrel)
  • krnyezeti tnyezok
    • magaslati teljestmny
    • idoeltolds tengerentli versenyek esetn
    • egyb elfoglaltsgok s a sporttevkenysg arnya

Vgl megint kihangslyoznm, hogy aki tbb sportformt befolysol tnyezot ismer, annak nagyobb az eslye a negatv hatsok kikszblsre, illetve a pozitv tnyezok elotrbe helyezsre.

 
Animci
 
Szavazs
Melyik a kedvenc snowboard mrkd?

Palmer
Ride
Burton
Salamon
Hammer
F2
K2
Nitro
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Snowboard Linkek
 
Friss
 
Webkamerk
 
bOARDERTECH THROWDOWN
 
Plyk
 
Szavazs3
Szavazs3
Szerinted ki a vilg legjobb snowboardosa ?

Shaun White
Stuart Whitehead
Mathieu Crepel
Johno Verity
James Thorne
Dan Wakeham
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!